영어회화공부

모나아(MOANA) OST - How far I'll go

문민정 2018. 3. 16. 16:51

 

 

모나아(MOANA) OST  -  How far I'll go

 

 

I've been staring at the edge of the water
바다의 끝자락을 바라보곤 했어
Long as I can remember, never really knowing why
내가 기억하는 한, 이유를 알지 못해
I wish I could be the perfect daughter
내가 좋은 딸이 되고 싶었는지
But I come back to the water, no matter how hard I try
다시 바다로 돌아 왔지, 내가 아무리 열심히 노력해도

 

 

 

 

 


Every turn I take, every trail I track
이리저리 돌고, 발자국을 따라가기도 하고
Every path I make, every road leads back
길을 만들기도 했지만 다시 돌아 왔지
To the place I know where I cannot go
내가 갈수 없는 곳 그곳을 알지
Where I long to be
내가 갈망하는 곳

 

 

 

 

 

 

See the line where the sky meets the sea? It calls me
하늘과 바다가 만나는 저선이 보여? 날 부르고 있어
And no one knows, how far it goes
아무도 알지 못해 얼마나 멀리 있는지
If the wind in my sail on the sea stays behind me
바다 위 돛의 바람이 내곁에 머물러 준다면
One day I'll know
언젠간 알 수 있을 거야
If I go there's just no telling how far I'll go
얼마나 멀리 갈지 말해주지 않는 그곳으로 내가 간다면

 

 

 

 

 

I know everybody on this island seems so happy, on this island
알아 섬에 사는 모두 정말 행복하다는 걸
Everything is by design
모든것은 정해져 있어
I know everybody on this island has a role, on this island
알아 섬에 사는 모두 각자의 역활을 가지고 있다는 걸
So maybe I can roll with mine
아마 내 역활도 있을 거야

 

 

 

 

 


I can lead with pride, I can make us strong
자신감을 가지고 난 해낼수 있어, 우리는 더 대단해 질꺼야
I'll be satisfied if I play along
따라하면 행복할 줄 알았는데
But the voice inside sings a diffrent song
내 마음은 다른 노래를 부르고 있어
What is wrong with me?
뭐가 잘 못 된걸까?

 

 

 

 

 

 

See the light as it shines on the sea? It's blinding
봐 바다에 빛나는 빛이 보여? 너무 눈부셔
But no one knows, how deep it goes
하지만 아무도 몰라, 얼마나 깊을지
And it seems like it's calling out to me, so come find me
그리고 날 부르는 것 같아, 와서 날 찾으라고
And let me know
그리고 나에게 알려줘
What's beyond the line, will I cross that line?
선 넘어에 무엇이 있는지, 내가 그 선을 넘을 수 있을까?

 

 

 

 

 

 

 

See the line where the sky meets the sea? It calls me
하늘과 바다가 만나는 저선이 보여? 날 부르고 있어
And no one knows, how far it goes
아무도 알지 못해 얼마나 멀리 있는지
If the wind in my sail on the sea stays behind me
바다 위 돛의 바람이 내곁에 머물러 준다면
One day I'll know
언젠간 알 수 있을 거야
How far I'll go
내가 얼마나 멀리 갈지

 

 

 

 

웰브 WELB 070-4800-5592

www.welb.biz